Maalivahdit.net - Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MV-Valmentamisen aloittaminen

5 posters

Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  no goalie no game La Toukokuu 17, 2008 12:03 pm

Minua kiinnostaisi tietää mitä mieltä olette, pitääkö/kannattaako käydä kaikki mahdolliset kurssit jos on jollakin lailla hajulla modernista mv-pelistä ja pelaa itse? Sinänsä voi olla tyhmä kysymys, kaikki mahdollinen kurssitushan on jollakin tavalla hyödyllistä, mutta onko esim. MOK1 (maalivahdinohjauskurssi1) välttämätön teidän mielestänne? Itse en sen sisällöstä mitään tiedä, mutta jos siitä on enemmän hyötyä mv-pelistä tietämättömille, niin voisin luokitella sen "vähemmän välttämättömäksi".
Itse kävin viime talvena hpk98 joukkueen mukana, mm. Hannun rohkaisemana, ja mukavaa hommaahan se on . Asiasta saisi tosin aika pitkän kirjoituksen myös liittyen siihen mitä parannuksia maalivahtien kannalta olisi hyvä tehdä, mutta jätän sen toiseen kertaan. Hieman olen tässä nyt epävarma jatkosta, koska oma vapaa-aika ei valitettavasti ihan riitä montaa kertaa viikossa, varsinkin kun omat lapset ei ole mukana.
t Tero

no goalie no game

Viestien lukumäärä : 16
Join date : 16.03.2008
Ikä : 51
Paikkakunta : Harviala

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Hannu Majava La Toukokuu 17, 2008 7:14 pm

Ekaksi sanoisin, että kannattaa. Jos haluat käydä MVK:n, niin sinulla tulee olla käytynä MOK2 ja MVK:n eka osio, jok on SVK. Siellä tulee aika paljon harjoittelusta yleensä. Sitä tilaisuutta ei kannata jättää käyttämättä. Maalivahdin harjoittelu on muutakin kuin modernia maalivahtipeliä.
Kiitoksia kehuista. Hienoa, jos olet mennyt valmentamaan minun innoittamana. Muistan tuon jutun parin vuoden takaa.
Älä käy MOK1:tä. Voit mennä suoraan MOK2:lle. Ei MOK 2:stakaan haittaa ole. Käyt valmentelemassa oman resurssin mukaan, mutta muista kertoa ajankäyttöresurssistasi ikäluokkavastaavalle etukäteen, niin ei tule yllätyksiä.

Hannu Majava
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 124
Join date : 12.03.2008
Ikä : 61
Paikkakunta : Pirkkala

http://www.maalivahdit.net

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Arttu Lipsanen La Toukokuu 17, 2008 7:49 pm

Itsekkin noita kursseja käyneenä olen huomannut että sisältö itse maalivahtipelistä ei ole kurssien ja koulutusten päätarkoitus.
Kuitenkin moni luulee... itsekkin luulin alussa... että sisältö olisi enemmän maalivahtipeliä läpikäyvää.

Koulutuksissa tulee kuitenkin hyvin sisältöä nuorten urheilusta yleisesti sekä kurssista riippuen erilaisista harjoittelutavoista, mentaalivalmennuksesta, valmennuksesta sekä paljon muuta tärkeää asiaa.

Joten kyllä minunkin suositukseni on käyttää hyväksi nämä kurssit. Ja mikä parasta... sinne hakeutuvat maalivahtivalmennuksesta kiinnostuneet henkilöt samaan paikkaan ja keskinäinen asioiden läpikäynti ja yleinen keskustelu antaa todella paljon itse koulutuksen lisäksi !!!

Arttu Lipsanen
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 88
Join date : 11.03.2008

http://www.maalivahdit.net

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty jep

Viesti  no goalie no game Su Toukokuu 18, 2008 8:56 am

Kiitos vastauksista, tosiaankin onhan se muutakin kuin pelkkää maalivahtipeliä oltava Very Happy , tosin sitten on muitakin valmentajia joilla on kuntopuoli paremmin hallussa (vaan ei tietenkään mv-speciaalijutut ). Itse asiassa tuli mieleen, liiton sivuilta muistaisin syksyllä lukeneeni että mok1 ja mok2 yhdistetään vuoden alusta, mutta erikseen noita vielä on, voi olla että ymmärsin väärin.

no goalie no game

Viestien lukumäärä : 16
Join date : 16.03.2008
Ikä : 51
Paikkakunta : Harviala

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Meikäläinen Su Toukokuu 18, 2008 5:27 pm

LOT1, LOT2, MVP1, MVP2, MVJ, NVT1 ja NVT2... Tärkeimmät asiat mitä niistä on jäänyt mukaan on KUINKA valmenetaan, Nuorten eri kehitysvaiheista ja ns. torjuntatapojen opetusajoista.
Se mitä sitten on opetettu ovat koostuneet omista kokemuksista/opeista ja seuroilta tulleista ohjeista.

Mutta lyhyestä virsi kaunis siis suosittelen kursseja! Aian voi oppia uutta ja ajankuluessa "turhan" tiedon poissulkeminen on helpompaa.
Meikäläinen
Meikäläinen

Viestien lukumäärä : 38
Join date : 14.03.2008
Ikä : 45
Paikkakunta : Pirkkala

http://Brushman.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty no niin

Viesti  no goalie no game Su Syys 07, 2008 7:15 pm

Nyt on sitten Mok2-käytynä, en tiedä oliko muita foorumin lukijoita paikalla Kangasalalla, (olettaisin, että oli koska aika hyvin oli Tampereen seutu edustettuna). Täytyy kyllä sanoa että oli hyödyllinen kokemus, nyt kun noitten 98-poikien kanssa käyn jäällä, niin tiedän paljon enemmän harjoitteita joita voi tehdä ns. luppoaikana ja lämmittelyssä, ja tietysti muutenkin. study

no goalie no game

Viestien lukumäärä : 16
Join date : 16.03.2008
Ikä : 51
Paikkakunta : Harviala

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Beezer Ke Syys 17, 2008 9:13 am

Piti kans itte tulla kyseiselle kurssille, mutta joutu töissä oleen lauantaina niin joutu perumaan osallistumisen sinne, valitettavasti. No nyt tarvii odotella seuraavaa kurssia sitten ja seurailla et mitä muita kursseja järjestetään vielä. Niistä kun on vaan niin huonosti tietoa liiton sivuilla. Neutral

Beezer

Viestien lukumäärä : 15
Join date : 14.03.2008
Ikä : 40
Paikkakunta : Kangasala

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Meikäläinen Ke Syys 17, 2008 11:39 am

Beezer kirjoitti:No nyt tarvii odotella seuraavaa kurssia sitten ja seurailla et mitä muita kursseja järjestetään vielä. Niistä kun on vaan niin huonosti tietoa liiton sivuilla. Neutral

Mahdollinen "seura" auttaa... tai ainakin pitäisi auttaa kurssien etsimisessä sekä ilmoittautumisissa.
Meikäläinen
Meikäläinen

Viestien lukumäärä : 38
Join date : 14.03.2008
Ikä : 45
Paikkakunta : Pirkkala

http://Brushman.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Hannu Majava Ke Syys 17, 2008 4:53 pm

Liiton sivuilla on kyllä koko syksyn koulutuskalenteri nähtävillä....

Hannu Majava
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 124
Join date : 12.03.2008
Ikä : 61
Paikkakunta : Pirkkala

http://www.maalivahdit.net

Takaisin alkuun Siirry alas

MV-Valmentamisen aloittaminen Empty Vs: MV-Valmentamisen aloittaminen

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa